Ana Sayfa > Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Özel Program Proje Uygulayan Anadolu Lisesi Statüsünde eğitim öğretim faaliyetlerini yürütmekte olan okulumuzda 9. Ve 10. Sınıflar düzeyinde ortak derslerin okutulduğu haftalık 40 saatlik bir eğitim programı uygulanmaktadır. Öğrencilerimiz 10. Sınıfı bitirdiklerinde alan tercihlerini yaparak 11. Ve 12. Sınıf düzeylerinde Fen Bilimleri, Türkçe Matematik (Eşit Ağırlık) ve Yabancı Dil Alanlarından birisinde kendi ilgi, istidat ve kabiliyetlerine göre eğitimlerine devam ederler, Bu sınıf seviyelerinde de haftalık 40 saatlik bir eğitim programı uygulanmaktadır, Ancak farklı olarak alan derslerinin sayısı ağırlık kazanır ve ortak ders saatlerinin sayısı azalır. Okulumuzda I. Yabancı Dil Dersi olarak tüm sınıf ve şubelerde İngilizce okutulurken, ikinci yabancı dil dersi olarak öğrenci ve velilerimizin tercihleri doğrultusunda Almanca ya da İspanyola eğitim görürler. Tüm bunların yanı sıra öğrencilerimiz sanatsal gelişimleri için yine kendi istek ve kabiliyetleri doğrultusunda Müzik ya da Görsel Sanatlar (Resim) derslerinden birisini seçimlik ortak ders olarak görürler. Mutlaka yılda en az bir konser faaliyeti ve resim sergisi ilçe protokolü, velilerimiz ve tüm öğretmen ve öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirirler. Her sınıf seviyesinde ortak dersler arasında yer alan Beden Eğitimi ve Spor Dersi kapsamında da okulumuzda atletizm takımında, erkek basketbol ve futsal takımlarında, kız voleybol takımlarında yer alırlar. Bunların yanı sıra ferdi olarak karate, okçuluk vb. branşlarda da müsabakalara katılarak okulumuzu temsil ederler. Ayrıca üniversitelerle yapmış olduğumuz protokollerle öğrencilerimize kodlama, python vb. eğitim olanakları da sunulmaktadır.

Okulumuzda öğrencilerin tamamı lise seviyesinde olup 14-18 yaş grubundadırlar. LGS sınavında başarılı olan (yüzdelik dilimleri4 -15 arası )öğrencilerden oluştukları için diğer okul türlerine nispeten akademik başarılan deha yüksektir. Ancak pandemi şartları nedeniyle okulların yüz yüze eğitime ara verip uzaktan eğitime geçtikleri dönemde yaşanan eksiklikler nedeniyle özellikle 9. Ve 10. Sınıf seviyelerinde çok önemli oranda kazanım kayıpları meydana gelmiştir. Bu durum bugün okulumuzda gerek akademik başarı istatistiklerinde gerekse davranış ve uyum konularında gözlemlenebilir bir ge rilemeye neden olmuştur. Okulumuzun yerleşim birimlerine uzak olması ve yaklaşık 20 ilçeden öğrencinin gelmesi, bunların birçoğunun da okulumuza çok uzak mesafelerde olması öğrencilerin okula yorgun gelmelerine neden olmaktadır. Zamanlarının büyük kısmını İstanbul gibi bir metropolün trafik sıkışıklığı da değerlendirildiğinde ulaşımda harcamaktadırlar. Öğrenciler bu nedenle hem kendi özel zamanlarından feragat etmek zorunda kalmaktalar hem de ders çalışma süreleri kısalmaktadır. Maddi açıdan da servislerle okula gidip gelmek zorunda kalan öğrenciler ekonomik zorluklar yaşamaktadır. Ama en önemlisi okul olarak düzenlediğimiz proje, sosyal etkinlik vb. çalışmalar ile Destekleme Yetiştirme Kurslarına katılma imkanını yakalayamamaktadırlar. Bu durum okulumuzdaki eğitim öğretim faaliyetlerini olumsuz etkilemektedir. Yabancı dil seviyesi olarak özellikle dil alanındaki öğrencilerimizde iyi düzeyde dil seviyeleri bulunmaktadır. 460 öğrencimizin yüzde 51'i erkek, yüzde 4Yu kızlardan oluşmaktadır. Okulumuzun Ülkemizin en kalabalık şehri olan İstanbul'da yer alması, bu kentin ülkemizin en fazla göç alan şehirlerinden birisi olması öğrencilerimizin çok farklı kültür ve sosyoekonomik çevrelerden gelmelerine neden olmaktadır. Bunun avantajlarının yanı sıra birçok konuda dezavantaj oluşturmaktadır. Ekonomik durumu çok iyi olan ailele rin yanı sıra mali açıdan destek almakta olan ailelerin çocukları da okulumuzda eğitim görmektedir. İstanbul'un kozmopolit yapısını aynen oku lumuzda da görmek mümkündür.