|
Telefon : |
0212 202 95 1516 |
|
Belgegeçer : |
0212202 95 17 |
|
Eposta |
Göndermek için tıklayınız |
|
WEB |
https://aliakkanat.meb.k12.tr |
|
Adres : |
USKUMRUKÖY MAH. SAÇAKLI SOKAK NO1 SARIYER/İSTANBUL 152 Hacıosman Metro Kısırkaya Hattı ve Kısırkaya Minübüsleri Okulun 30 metre uzağından geçer. |
|
VİZYON : |
Takım ruhu içerisinde, mezunlarımız, öğrenci, veli, çevre, çalışanlar, öğretmenler ve okul yönetimi olarak hep birlikte çalışarak,
Tüm kararlarımızın akıl, vicdan, irade ve kararlılık içerisinde alarak,
Liseden sonraki hayata geçişte tercih edilen, sosyal etkinliklerin eğitimde en üst düzeyde kullanıldığı,
Türkiyeyi demokratik, çağdaş uygarlığa yükseltecek olan, yeni nesli eğiten, onlara eğitim ve öğretimle ilgili her türlü desteği sağlayan bir bilim ve kültür merkezi olmak.
|
|
MİSYON : |
Okulumuzu,
Ülkesine, Milli Eğitimin amaç ve hedefleri doğrultusunda, eğitim, öğretim, ve toplumun geliştirilmesi alanlarında hizmet eden,
Kişisel gelişimini tamamlamış, demokratik ve hukuk devleti kurallarını tanıyan, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda ülkesine hizmeti görev sayan öğrencilerin yetiştirildiği,
Çocuklarıyla iletişim kurabilen, çocuklarının eğitim ortamlarının geliştirilmesi için gerekli desteği esirgemeyen velilerin etrafını sardığı,
Bulunduğu çevreye huzur veren ve estetik güzellik katan bir yapılaşmaya sahip olmanın,
Gerektirdiği çalışmaları gerçekleştirerek, ülkemize ve toplumumuza kişilik sahibi, cesaretli, öğrendiğini toplum yararına kullanabilen öğrenciler yetiştirerek, ülkemizi ve toplumumuzu 21. yüzyıla hazırlayan bir eğitim yuvası haline getirmek için ilk günkü heyecanımızı ve hedeflerimizi unutmadan, gelişimi süreklilik haline getirmiş bir kurum olarak buradayız. |
|
BAŞARILAR : |
- Karate Türkiye finali
- eTwinning Mükemmellik Sertifikası
- Karate genç kızlar 1.liği
- İstanbul Bilim Olimpiyatları derecesi
- Kız Voleybol Takımı dereceleri
|
Öğretmen :38
Öğrenci :488
Derslik :17
Kimya Laboratuvarı :1
Biyoloji Laboratuvarı :1
Müzik Sınıfı :1
Resim Sınıfı :1
Kütüphane Kitap Sayısı :2766
Öğretim Şekli :Tekli Öğretim
|
|
|
Saatler : |
8:40/16:10 |
|
Bağlantı : |
Fatih Projesi Fiber İnternet |
|
Yabancı Dil : |
BİRİNCİ YABANCI DİL İNGİLİZCE
İKİNCİ YABANCI DİL ALMANCA - İSPANYOLCA |
|
Isınma : |
Kalorifer |
|
Servis : |
VAR |
|
Ulaşım : |
Hacıosmanmetro Kısırkaya Hattı ve Kısırkaya Minübüsleri Okulun 30 metre uzağından geçer. |
|
Yerleşim Yeri : |
USKUMRUKÖY MAH. SACAKLI SOKAK NO:1 SARIYER - İSTANBUL |
|
İl /İlçe Merkezine Uzaklık : |
10 KM |
|
Kontenjan Bilgileri : |
460 öğrencimizin yüzde 51´i erkek, yüzde 49´u kızlardan oluşmaktadır. Okulumuzun ülkemizin en kalabalık şehri olan İstanbul´da yer alması, bu kentin ülkemizin en fazla göç alan şehirlerinden birisi olması öğrencilerimizin çok farklı kültür ve sosyoekonomik çevrelerden gelmelerine neden olmaktadır. Bunun avantajlarının yanı sıra birçok konuda dezavantaj oluşturmaktadır. Ekonomik durumu çok iyi olan ailele rin yanı sıra mali açıdan destek almakta olan ailelerin çocukları da okulumuzda eğitim görmektedir. İstanbul´un kozmopolit yapısını aynen oku lumuzda da görmek mümkündür. |
|
Okulun Sınav Başarı Durumu : |
Okulumuzda öğrencilerin tamamı lise seviyesinde olup 14-18 yaş grubundadırlar. LGS sınavında başarılı olan (yüzdelik dilimleri4 -15 arası )öğrencilerden oluştukları için diğer okul türlerine nispeten akademik başarılan deha yüksektir. Ancak pandemi şartları nedeniyle okulların yüz yüze eğitime ara verip uzaktan eğitime geçtikleri dönemde yaşanan eksiklikler nedeniyle özellikle 9. Ve 10. Sınıf seviyelerinde çok önemli oranda kazanım kayıpları meydana gelmiştir. Bu durum bugün okulumuzda gerek akademik başarı istatistiklerinde gerekse davranış ve uyum konularında gözlemlenebilir bir gerilemeye neden olmuştur. Okulumuzun yerleşim birimlerine uzak olması ve yaklaşık 20 ilçeden öğrencinin gelmesi, bunların birçoğunun da okulumuza çok uzak mesafelerde olması öğrencilerin okula yorgun gelmelerine neden olmaktadır. Zamanlarının büyük kısmını İstanbul gibi bir metropolün trafik sıkışıklığı da değerlendirildiğinde ulaşımda harcamaktadırlar. Öğrenciler bu nedenle hem kendi özel zamanlarından feragat etmek zorunda kalmaktalar hem de ders çalışma süreleri kısalmaktadır. Maddi açıdan da servislerle okula gidip gelmek zorunda kalan öğrenciler ekonomik zorluklar yaşamaktadır. Ama en önemlisi okul olarak düzenlediğimiz proje, sosyal etkinlik vb. çalışmalar ile Destekleme Yetiştirme Kurslarına katılma imkanını yakalayamamaktadırlar. Bu durum okulumuzdaki eğitim öğretim faaliyetlerini olumsuz etkilemektedir. Yabancı dil seviyesi olarak özellikle dil alanındaki öğrencilerimizde iyi düzeyde dil seviyeleri bulunmaktadır. 460 öğrencimizin yüzde 51´i erkek, yüzde 4Yu kızlardan oluşmaktadır. Okulumuzun Ülkemizin en kalabalık şehri olan İstanbul´da yer alması, bu kentin ülkemizin en fazla göç alan şehirlerinden birisi olması öğrencilerimizin çok farklı kültür ve sosyoekonomik çevrelerden gelmelerine neden olmaktadır. Bunun avantajlarının yanı sıra birçok konuda dezavantaj oluşturmaktadır. Ekonomik durumu çok iyi olan ailele rin yanı sıra mali açıdan destek almakta olan ailelerin çocukları da okulumuzda eğitim görmektedir. İstanbul´un kozmopolit yapısını aynen okulumuzda da görmek mümkündür. |
|
Sportif Etkinlikler : |
KIZ VOLEYBOL TAKIMI, FUTSAL TAKIMI VE ERKEK BASKETBOL TAKIMI BULUNMAKTADIR. |
|
Bilimsel Etkinlikler : |
TUBİTAK - TEKNOFEST PROJELERİ İLE HAREZMİ EĞİTİM PROJELERİ UYGULANMAKTADIR.
.
2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında TÜBİTAK-4006 Bilim Fuarları kapsamında okulumuzca hazırlanan 17 proje TÜBİTAK Bilim Kurulunca kabul görerek sergilenmeye değer görüldü. Sarıyer İlçesinde lise düzeyinde TÜBİTAK-4006 Bilim Fuarına kabul gören ve fuarını gerçekleştiren lise düzeyindeki tek okul olarak ilçemizin yüz akı olduk. 2021 Haziran ayında 17 projemiz 50 öğrencimiz ve 18 danışman öğretmenimiz tarafından İlçe Protokolüne ve çevre okullardaki öğrenci ve öğretmenlere projelerimizin sunumları yapıldı. Projelerimiz 2 gün boyunca sergilendi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce de yerinde denetimleri gerçekleştirildi. Bilim Fuarında fen bilimleri alanındaki projelerimizin yanı sıra sosyal bilimler alanında da projelerimiz vardı. Okul olarak bu projeleri hazırlamadaki amaçlarımız bilimi genç yaşta öğrencilerimize sevdirmek ve bilimsel çalışmalara öğrencileri özendirmek; çalışan ve araştıran her öğrencinin proje yapabileceğini bir anlamda yaşayarak ve yaparak göstermekti. Yapılan bu çalışma ile öncelikle öğrencilerin bilimsel çalışma basamaklarını öğrenmesi sağlandı. Daha da önemlisi bilimsel çalışmalarının TÜBİTAK gibi Bilimsel bir kurum tarafından kabulü öğrencilerin özgüvenlerini, bilimsel çalışmalara olan meraklarını artırdı. Yine bu bilim fuarı esnasında kendi hazırlamış oldukları stantlarda kendi projelerini 2 gün boyunca yetişkinlere ve akranlarına aktarmaları onların iletişim becerilerine ve sunum tekniklerine olan hakimiyetlerine de büyük katkı sağladı.
.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce düzenlenen 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında düzenlenecek ün Bilim Olimpiyatlarına (İSBO) Kimya dalında katılmak üzere isteğe bağlı olarak seçilen, çalışmaya hevesli 5 öğrenci ile Eylül ayından itibaren haftada bir gün okul çıkışında 60 dk ileri düzey (Üniversite düzeyi)Kimya dersleri öğrencilerimize anlatıldı. Bununla beraber daha önceki yıllarda sorulmuş olan bilim olimpiyatları soruları öğrencilerimize anlatılarak çözüldü. İkisi 10. Sınıf düzeyinde üçü 11. Sınıf 5 öğrenci ile oluşturulan Bilim Olimpiyatları Grubu EBA portalına tanımlanarak oradan öğrencilere eğitim materyalleri gönderildi. Kasım 2021´de İSBO (İstanbul Bilim Olimpiyatları) ya Kimya dalında başvuru yapıldı. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce İl Genelinde yapılan Kimya dalındaki olimpiyat soruları ile ilgili sınavda bu çalıştırdığımız öğrencilerden 10. sınıf düzeyindeki bir öğrenci başarılı olarak 1. aşama sınavını geçmiş, 2. aşama (Final) sınavına girmeye hak kazanmıştır.
.
Okulumuz Ali Akkanat Anadolu Lisesi 2012 yılında Almanya Aachen´da Couven Gymnasium ve 2019 yılında Paul - Julies Reuter okuluyla kardeş okul olarak protokol imzalamıştır. Bunun yanı sıra 2019´dan beri Harezmi
Projesi okulumuzda değişik branşların katılımıyla devam etmektedir. Ayrıca yine 2019´dan beri Koç Universitesi´yle yaptığımız protokole istinaden değişik kademe le rdeki öğre ncilerimize Python eğitimi verilmektedir. Atlas Üniversitesi ile yaptığımız protokolle de öğrencilerimize meslek seçiminde yol gösterici eğitimler verilmektedir.
.
Okulumuz 2018 yılından bu yana düzenlenen ve İstabul´da yapılan TEKNOFESTHavacılık, Uzayve Teknoloji Festivaline her yıl farklı sınıflardan öğrencilerimiz ziyaretçi olarak katılmaktadır. Burada milli teknolojiyi geliştirmek için yapılan çalışmaları görmeleri, ilgi duymaları, merak etmeleri, yeniteknolojileri farketmeleri sağlanmıştır. Bunun sonucunda okulumuzda 6 öğre nci ve 1 danışman öğretmenle LİS Roket Takımı kurulmuştur. Roket takımımız 2021 yılında TEKNOFEST Lise Kategorisi (5.000 feet) yarışmasına katılmak için başvuru yapmıştır.Başvurumuz kabul edilmiştir. ÖTR (Ön Tasarım Raporu) hazırlanmıştır. Aviyonik sistem eksikliği nedeniyle takımımız elenmiştir. 2022 yılında yine TEKNOFEST Lise Kategorisi (5.000 feet) yarışmasına katılmak için yeni roket takımımız 6 öğrenci ve 1 danışman öğretmenle çalışmalarına devam etmektedir. |
|
Proje Çalışmaları : |
KOÇ ÜNİVERSİTESİYLE YAPILAN PROTOKOL KAPSAMINDA 50 ÖĞRENCİMİZE UZAKTAN KODLAMA VE PYTON EĞİTİMLERİ VERİLMEKTEDİR.
.
Okulumuzun üye olduğu ´Dive Into Amazing World of Artificial Intelligence´ e-Twinning projesi 2021 Eylül ayında Türkiye, Moldova, Yunanistan, Macaristan, Çekyat Slovakya ve Ürdün olmak üzere 7 ülke, 18 öğretmen ve 200 öğrenciyle başlamış ve 2022 Şubat ayında bitmiştir, Projemiz İngilizce konuşma becerisi, eğitimde yenilikçi yöntemlerin kullanılması, disiplinler arası eğitim ve Web 2.0 araçlarının çokça kullanılması yan amaçlarının yanında ; temelde öğrencilerimizi Kodlama ve Yapay Zeka alanlarında eğitmek ve pratik yaptırabilmekti. Bu amaçlarla proje süresince işbirlikçi bir şekilde proje logosu, yapay zeka posterleri, öğrenci-okul avatarı yaratma, her ülkenin bu alanlardaki bilim insanları sunusu, Codeweek kapsamında farklı kodlama türleriyle her okulun kendi oyununu tasarlaması, her okulun kendi ChatBot´unu yapması, yapay zeka alanının tüm detaylarını anlatan 8 adet dergi ve tüm takımın yapay zeka puzzle´ı yaratması aktiviteleri yapıldı. Ortaya çıkan tüm ürünler yaygınlaştırma kanallarımızda yer aldı ve proje ölçme değerIendirme ve raporlaması sonrasında projemizin hedeflerinin başarıyla tamamlandığı kanıtlanmış oldu. Bu proje sayesinde okulumuz ve öğrencilerimiz farklı kodlama ve yapay zeka alanlarında uzmanlaşmış oldular.Bunun yanı sıra okulumuza ait sosyal medyamızda kullandığımız Sıkça Sorulan Sorular adında bir ChatBot ve kendi yarattığımız bir kod oyunumuz oldu. Ayrıca e-Twinning projemiz kapsamında gerçekleştirdiğimiz oyun tasarımı aktivitemiz sayesinde Avrupa Komisyonundan mükemmellik sertifikası kazandık.
|
|
Yazdır : |
|